GraphQL.cz/Fórum/Jak snížit latenci GraphQL na mobilním zařízení?

Jak snížit latenci GraphQL na mobilním zařízení?

Mám problém s latencí při používání GraphQL na mobilních aplikacích a rád bych dostal nějaké tipy, jak to zlepšit. Vím, že mobilní zařízení mají omezenější výkon a připojení než desktopové počítače, ale přesto bych chtěl, aby moje aplikace byla co nejrychlejší. Když posílám dotazy přes GraphQL, často čekám déle, než bych chtěl, a to může negativně ovlivnit uživatelskou zkušenost. Možná by pomohlo optimalizovat mé dotazy nebo snížit množství dat, která se stahují? Zkoušel jsem různé techniky, ale nedaří se mi dosáhnout uspokojivých výsledků. Jaké konkrétní kroky bych měl podniknout? Měli byste nějaké doporučení na nástroje nebo metody, které by mohly pomoci snížit latenci? Myslím si, že by mě zajímaly i případové studie od těch, kteří už něco takového úspěšně vyřešili. Každá rada by byla skvělá, protože chci, aby moje aplikace běžela hladce a rychle. Děkuju!

135 slov
1.4 minut čtení
19. 2. 2024
Věra Hrdličková

Snížení latence GraphQL na mobilu může být fakt náročný. První, co bych zkusil, je optimalizovat dotazy. Snaž se posílat jen to, co fakt potřebuješ, třeba pomocí fragmentů, abys snížil objem dat. Další věc je využití cachování, klidně na úrovni klienta (Apollo Client nebo Relay můžou pomoct). To ušetří čas při opakovaných dotazech.

Můžeš taky prozkoumat možnosti WebSocketů místo HTTP pro real-time data, to obvykle zrychlí odezvu. A co se týče serveru, ujisti se, že máš dobře nastavené indexy v databázi a optimalizované resolvery.

Něco dalšího, co si myslím, že může pomoct, je sledování výkonu. Zkus použít nástroje jako Apollo Engine nebo jiný APM nástroj pro analýzu latence a identifikaci úzkých míst.