GraphQL.cz/Fórum/Jak snížit počet dotazů na server při použití GraphQL?

Jak snížit počet dotazů na server při použití GraphQL?

Zajímalo by mě, jaké jsou nejlepší způsoby, jak optimalizovat počet dotazů na server, když používáme GraphQL? Mám pocit, že čím víc dat chci získat, tím víc dotazů to generuje a občas se mi zdá, že to může být neefektivní. Zkoušel jsem různé techniky, jako je agregace dat do jednoho dotazu, ale nejsem si jistý, jestli dělám vše správně. Jak vlastně fungují ty algoritmy pro načítání dat a jestli existují nějaké konkrétní pluginy nebo knihovny, které by mi mohly snižování počtu dotazů usnadnit? Taktéž by mě zajímalo, jestli je lepší mít menší dotazy s přesně cílenými daty nebo raději jeden větší dotaz, který vezme všechno najednou. Co se stane, když se pokusím načíst příliš mnoho dat najednou? Jak to ovlivní výkon serveru a celkově aplikaci? Děkuju za jakékoli rady nebo zkušenosti!

130 slov
1.3 minut čtení
20. 12. 2022
Elena Havlíková

Když se snažíš snížit počet dotazů na server s GraphQL, tak je pár triků, co by ti mohly pomoct. Nejvíc se doporučuje optimalizovat strukturu dotazů. Místo toho, abys posílal hodně malých dotazů, zkombinuj je do jednoho většího, pokud to dává smysl. To ti ušetří RTT (round trip time) a může to snížit i zátěž na serveru. Zkus si říct, co fakt potřebuješ a vybírej jen ty fields, co jsou důležitý. Můžeš taky využít fragmenty, takže i když to bude větší dotaz, tak se ti to pak lépe čitelné a spravovatelné.

Pak je tu cachování – pokud máš data, co se moc nemění, tak můžeš zavést nějakou formu cachování na klientech nebo serveru. Třeba Apollo Client má vestavěný caching mechanismus.

Další věc je batching – místo více dotazů můžeš poslat jeden batched request, což zase ušetří dotazy a zrychlí načítání.