GraphQL.cz/Fórum/Nástroje na měření rychlosti GraphQL pro mobilní aplikace?

Nástroje na měření rychlosti GraphQL pro mobilní aplikace?

Zajímalo by mě, jestli existují nějaké specifické nástroje nebo metody, které by se daly použít k měření rychlosti GraphQL dotazů na mobilních zařízeních. Vím, že výkon je u mobilních aplikací klíčový a chtěl bych mít přehled o tom, jak efektivně testovat a optimalizovat GraphQL API pro mobilní platformy. Hlavně by mě zajímalo, zda jsou nějaké doporučené knihovny nebo nástroje, které by mě mohly pomoci při analýze doby odezvy a celkového výkonu API v mobilních aplikacích. Uvažoval jsem o různých technikách, jako je sledování síťového provozu nebo třeba integrace s analytickými nástroji. Ale nenarazil jsem na nic konkrétního zaměřeného přímo na GraphQL. Může mi někdo poradit, co funguje nejlépe? Rád bych slyšel o zkušenostech ostatních vývojářů, jaké mají tipy nebo co se jim osvědčilo v praxi. Děkuju předem za všechny tipy a rady!

132 slov
1.3 minut čtení
1. 11. 2024
Vojtěch Havlíček

Když jde o měření rychlosti GraphQL na mobilech, tak je pár cest, jak to udělat. Základní věc je použít nástroje jako je Chrome DevTools, pokud testuješ webovou aplikaci nebo třeba Postman pro API dotazy. Ty ti ukážou, jak dlouho trvá načtení dat. Pokud máš mobilní appku, tak něco jako Flipper může být super, protože ti umožní sledovat síťový provoz a vidět latenci.

Další možností jsou analytické nástroje jako Firebase Performance Monitoring nebo Sentry. Ty ti dají přehled o tom, jak rychle se API dotazy provádějí v reálném čase a mají i nějaké vizualizace, což je fajn.

Určitě bys měl taky kouknout na Apollo Client, pokud ho používáš, protože ten má vestavěné nástroje pro sledování výkonu a můžeš si nastavit custom logiku pro měření doby odezvy.