GraphQL.cz/Fórum/Jak snížit dobu načítání GraphQL dotazů?

Jak snížit dobu načítání GraphQL dotazů?

Mám na srdci takovou věc, která mě poslední dobou dost trápí, a to je doba načítání mých GraphQL dotazů. Pracuju na projektu, kde se snažím optimalizovat výkon, ale zdá se, že i přes veškerou snahu se dotazy nějak vlečou. Mám pocit, že když udělám dotaz na API, tak to trvá věčnost, než se data načtou. Zkoušel jsem různé techniky jako cachování a sledoval jsem i velikost odpovědí, ale pořád to není ono. Možná jsem použil špatný přístup nebo něco dělám špatně. Napadlo mě, jestli nemáte tipy na to, jak zrychlit GraphQL dotazy, abych mohl zlepšit uživatelský zážitek z mojí aplikace. Jaké jsou nejlepší praktiky pro optimalizaci výkonu GraphQL? Dává smysl dělat nějaké fragmenty nebo lazy loading? Co třeba pagination, pomůže mi to nějak? A co vlastně s těmi N+1 problémy? Jak na ně jít, aby mi to nebrzdilo provoz? Omlouvám se, jestli je to moc otázek najednou, ale jsem trochu zoufalý a chtěl bych poprosit o radu od zkušenějších v oboru. Jaké máte zkušenosti s tímto tématem?

167 slov
1.7 minut čtení
1. 8. 2022
Josef Šimůnek

Tak jo, tady je pár tipů, co by ti mohli pomoct. Určitě se podívej na to, jak máš napsaný dotazy. Když to přeženeš s požadavky na data, může to zabrat spoustu času. Zkus používat fragmenty, to ti pomůže ušetřit šířku pásma a urychlit načítání. Lazy loading může být taky dobrá volba – načítat jen to, co fakt potřebuješ na začátku a zbytek později.

K pagination je dobrý přístup, pokud máš velký objem dat. To rozdělí data na menší kusy a uživatelé pak nemusejí čekat na všechno najednou.

A N+1 problémy? No, zkus použít techniky jako datové skládání (batching) nebo nějaký ORM, co umí optimalizovat dotazy automaticky. Vždycky je super mít indexy v databázi tam, kde je to potřeba, to taky dost pomůže.

Jo a nezapomeň na caching! Můžeš použít cache na úrovni serveru nebo i na frontendu pomocí Apollo Client třeba. To často výrazně sníží zátěž serveru.

147 slov