GraphQL.cz/Fórum/Zpomalení GraphQL API - co s tím?

Zpomalení GraphQL API - co s tím?

Hledám pomoc, protože moje GraphQL API začíná být opravdu pomalé a nevím, co s tím. Někdy se zdá, že odpovědi přicházejí jako v některém z těch starých dial-up připojení. Mám podezření, že to může být způsobeno tím, jak jsem si nastavil dotazy, ale nejsem si jistý. Nevím, jestli je to tím, že mám příliš složité dotazy, nebo jestli třeba přetěžuji server nějakým způsobem. Zkoumal jsem různé techniky optimalizace, ale nedaří se mi najít to pravé řešení. Někdo říkal něco o lazy loadingu a paginaci, ale nejsem si jistý, jak to implementovat v mém případě. Taky jsem slyšel o nějakých nástrojích na sledování výkonu API, ale nemám s tím zkušenosti. Může mi někdo poradit, co všechno bych měl zvážit a jaké kroky podniknout? Je vůbec možné zrychlit existující API bez toho, abych musel dělat zásadní změny? Jaké jsou nejlepší praktiky pro optimalizaci GraphQL dotazů? Myslíte si, že by pomohlo nějaké caching nebo by bylo lepší se zaměřit na refaktoring samotného schématu? Rád bych slyšel názory a tipy od ostatních vývojářů, kteří se potýkali s podobnými problémy.

175 slov
1.8 minut čtení
8. 3. 2024
Lenka Pazderová

Zpomalování GraphQL API může být fakt frustrující. Zkus se podívat na to, jaké dotazy vlastně posíláš. Složitý dotaz, co tahá hodně dat najednou, může dost zpomalit odpověď. Lazy loading a paginace by ti opravdu mohly pomoct – místo toho, abys tahal všechno najednou, si můžeš načítat jen to, co potřebuješ.

Taky zkus nějaký caching. Třeba Redis nebo Memcached by mohly urychlit opakující se dotazy. Vůbec bys neměl podceňovat monitoring. Nástroje jako Apollo Engine nebo Grafana ti ukáží, kde jsou bottlenecky. A pokud máš možnost, refaktorování schématu by taky mohlo dávat smysl. Zjednodušení některých typů nebo rozdělení dotazů na menší části může zrychlit odezvu.

Nenech se odradit, je to proces a obvykle to chce víc pokusů a omylů. Hodně štěstí!

118 slov
1.2 minut čtení