GraphQL.cz/Fórum/Může cachování zrychlit aplikaci s GraphQL?

Může cachování zrychlit aplikaci s GraphQL?

Zajímalo by mě, jestli má smysl používat caching v aplikaci, kterou stavím na GraphQL. Mám pocit, že by to mohlo zlepšit rychlost načítání dat a celkově urychlit uživatelskou zkušenost. V poslední době jsem narazil na různé techniky cachování, jako je client-side cache nebo server-side cache, a přemýšlím, jak by se daly využít v kontextu GraphQL. Vím, že GraphQL umožňuje flexibilní dotazy a že můžu vybírat jen ta data, která potřebuju, ale co když mám komponenty, které často vyžadují stejná data? Může mi cache ušetřit čas na serveru, nebo snížit latenci při načítání dat? A jak vlastně implementovat caching do GraphQL? Mám se zaměřit na nějaké konkrétní knihovny nebo techniky? Je to vůbec efektivní způsob optimalizace výkonu aplikace? Jaké máte zkušenosti s cachováním v rámci GraphQL? Byl bych vděčný za jakékoliv tipy nebo doporučení, co funguje v praxi.

137 slov
1.4 minut čtení
26. 2. 2022
Bohumil Havlík

Jo, caching v GraphQL má smysl a může to fakt pomoct. Když máš hodně komponent, co furt chcou stejný data, tak je cache udržuje v paměti a ty je nemusíš každou chvíli tahat ze serveru. Zkrátí se tím latence a server pak taky nemá tolik práce, což je fajn. Můžeš použít client-side caching, což je cool pro aplikace na frontendu – třeba Apollo Client to umí skvěle. Ten si zapamatuje výsledky dotazů a když pak potřebuješ stejný data, tak to vytáhne rychle z cache místo aby se ptal serveru. Na serveru můžeš zkusit nějaký reverse proxy jako Redis nebo nějaké knihovny pro caching přímo v backendu. V praxi to může dramaticky zlepšit výkon. Takže určitě do toho jdi, pokud tvá aplikace běží s hodně opakujícími se dotazy.

127 slov
1.3 minut čtení
5. 5. 2023
Dana Mašková