GraphQL.cz/Fórum/Jak mohu zrychlit dotazy v GraphQL pomocí batching a caching?

Jak mohu zrychlit dotazy v GraphQL pomocí batching a caching?

Nedávno jsem začal pracovat na projektu, kde používáme GraphQL a všiml jsem si, že některé dotazy trvají docela dlouho. Zajímalo by mě, jak bych mohl zlepšit výkon našich dotazů. Slyšel jsem něco o technikách jako batching a caching, ale nejsem si úplně jistý, jak je implementovat a co vlastně všechno obnášejí. Můžete mi prosím objasnit, co to přesně znamená? Jak funguje batching v GraphQL? Funguje to tak, že se víc dotazů zabalí do jednoho, nebo to má jiný princip? A co caching? Jak moc to může pomoci snížit latenci při získávání dat? Mám na mysli jak serverový caching tak i klientský. Jaké knihovny nebo nástroje byste doporučili pro tyto účely? Je nějaká osvědčená praxe, jak tyto techniky kombinovat pro maximální efektivitu? Byl bych rád za konkrétní tipy nebo příklady, které jste použili ve svých projektech. Každá rada by mi pomohla, protože chci, aby naše API bylo co nejrychlejší a uživatelsky přívětivé. Děkuji!

152 slov
1.5 minut čtení
14. 1. 2021
Emil Sedláček

Zrychlení dotazů v GraphQL pomocí batching a caching je super téma. Batching funguje tak, že místo posílání několika jednotlivých dotazů, co se můžou zpracovávat samostatně, se dají dohromady do jednoho většího dotazu. Tím se sníží počet požadavků na server, což může značně zrychlit odezvu. Na to se hodí třeba DataLoader, což je knihovna od Facebooku. Ta umí hezky seskupit dotazy a optimalizovat je, takže místo několika dotazů do databáze uděláš jeden a vrátíš všechno pohromadě.