GraphQL.cz/Fórum/Jak implementovat vlastní chybové zprávy v GraphQL?

Jak implementovat vlastní chybové zprávy v GraphQL?

Mám dotaz ohledně GraphQL a jeho chybových zpráv. Pracuju na projektu, kde bych chtěl mít přehlednější a uživatelsky přívětivější chybové hlášení, než to, co GraphQL standardně poskytuje. Vím, že GraphQL má nějaký mechanismus pro vracení chyb, ale jak to vlastně funguje? Jak přesně mohu implementovat vlastní chybové zprávy, které by byly specifické pro mé API? Zajímalo by mě, jaký je nejlepší způsob, jak tyto custom error messages vytvořit a co všechno bych měl vzít v úvahu. Měly by být tyto chybové zprávy strukturované nějakým způsobem? A co se týče různých typů chyb, jako jsou validační chyby nebo chyby spojené s databází, jak to řešit tak, aby uživatelé dostali relevantní a užitečné informace? Existují nějaké best practices nebo tipy, které byste doporučili? Uvítal bych jakékoli rady nebo odkazy na zdroje, které by mi mohly pomoci lépe pochopit, jak fungují chybové zprávy v GraphQL a jak je mohu přizpůsobit svým potřebám. Děkuji moc!

151 slov
1.5 minut čtení
22. 5. 2023
Tomáš Vašíček

Implementace vlastních chybových zpráv v GraphQL může být docela jednoduchá, ale záleží na tom, jak to chceš mít strukturované. Standardně GraphQL vrací chyby jako pole objektů s informacema o chybě, což zahrnuje message, locations a path. Můžeš si to přizpůsobit tím, že ve svých resolvers vrátíš vlastní objekty chyb. Například, místo jednoduché chyby můžeš vrátit objekt s konkrétními informacemi o tom, co se stalo, a třeba i nějaký error code.

Pro validační chyby je fajn vrátit všechny chyby najednou, aby uživatel viděl, co je špatně se vstupem. Takže když máš vícero polí a jedno z nich neprojde validací, můžeš to poslat jako pole chyb. U databázových chyb zase můžeš mít specifické zprávy podle typu chyby (např. jestli uživatel něco nezadal správně nebo jestli něco neexistuje).

Dobrý nápad je mít i centrální místo pro zpracování chyb, kde si můžeš definovat, jaké chybové kódy a zprávy se budou vracet na základě různých výjimek. Taky bys měl zvážit, jak moc detailní ty zprávy mají být - nechceš odhalit citlivé informace o serveru nebo databázi.

Když už mluvíme o struktuře, můžeš si udělat vlastní formát pro chyby - třeba mít "errorType" a "errorMessage", což usnadní frontendu interpretaci.

Když to shrnu: přizpůsobení chyb v GraphQL zahrnuje strukturování chybových zpráv, centrální zpracování a dobré rozlišení mezi typy chyb. Vždy mysli na uživatelskou přívětivost a bezpečnost.

216 slov
2.2 minut čtení
26. 5. 2023
Nikola Valentová

Jasně, v GraphQL můžeš implementovat vlastní chybové zprávy docela jednoduše. Když se něco pokazí, GraphQL vrací chyby jako pole objektů v odpovědi. Ty objekty můžou mít různý atributy, jako "message" a "extensions", což je super pro přidání vlastních informací.

Nejprve si promysli, jaký typ chyb chceš mít. Můžeš mít validační chyby, když uživatel zadá špatná data, nebo chyby spojené s databází. Na tohle je fajn mít centralizovanou logiku pro zpracování chyb, třeba nějaký middleware nebo service class.

Když narazíš na chybu, prostě vytvoř nový error objekt a naplň ho informacemi, co chceš vrátit. Například místo generického "Something went wrong" můžeš vrátit "Invalid email format" nebo "User not found".

V rámci "extensions" můžeš posílat i další metadata, třeba kód chyby nebo tipy na opravu. To dává uživatelům víc kontextu a zlepšuje to UX. Ale pozor, ať neprozradíš citlivé informace!

Mezi best practices patří zachytávání chyb na úrovni resolverů a jejich mapování na ty custom error objekty, který jsi nastavil. Taky bys měl mít jednotnou strukturu pro všechny typy chyb, aby to bylo konzistentní.

Mysli na to, že lidi většinou chtějí vědět jak chybu opravit - takže klidně přidej tipy nebo odkazy do chybových zpráv. Pokud hledáš další info, mrkni se na dokumentaci Apollo Server nebo nějaké tutorialy k error handlingu v GraphQL.

208 slov
2.1 minut čtení
11. 6. 2024
Soňa Malíková

Implementace vlastních chybových zpráv v GraphQL je fakt důležitá, pokud chceš, aby tvoje API bylo uživatelsky přívětivé. V GraphQL se chyby vrací jako součást odpovědi a ty můžeš použít formatError funkci, kde si můžeš upravit, co se vlastně vrací. Je dobrý mít strukturované chybové zprávy, třeba s nějakým kódem chyby, popisem a možná i nějakým tipem, co s tím dělat.

Když jde o různé typy chyb, jako validační nebo databázový problémy, doporučuji mít rozdílné chybové objekty pro každý typ. Třeba máš ValidationError, který vrátí konkrétní informace o tom, co bylo špatně (jako špatný formát e-mailu) a pak DatabaseError, když něco nefunguje na backendu.

Nezapomeň taky na logging, aby ses mohl podívat na to, co se dělo v případě nějakých nečekaných chyb. A určitě se koukni po nějakých best practices nebo hotových knihovnách, co ti to usnadní. Důležité je se snažit o uživatelsky přívětivé a jasné chybové zprávy, aby bylo jasné, co je špatně a jak to opravit.

158 slov
1.6 minut čtení
3. 8. 2024
Vladimíra Čermáková
GraphQL.cz/Články/Edge Cases v Dotazech
Implementace mechanismů pro hlášení chyb v GraphQL serverechJak vytvořit robustní systém pro zachytávání a reportování chyb v GraphQL API, aby byly okrajové scénáře správně zpracovány a uživatelé dostali inform...
1000 slov
10 minut čtení
3. 6. 2022
Marek Dvořák
Přečíst článek
Podobné otázky