GraphQL.cz/Fórum/Jak můžu zrychlit dotazy v GraphQL?

Jak můžu zrychlit dotazy v GraphQL?

Zdravím všechny, chtěl bych se zeptat, jestli máte nějaké tipy na zrychlení dotazů v GraphQL. Pracuji na projektu, kde se dostávám do situace, kdy dotazy trvají příliš dlouho a já nevím, co s tím. Zkoušel jsem různé techniky jako optimalizaci resolverů, ale pořád to není ono. Myslím, že mám trochu problém i s tím, jak strukturuji schéma. Je lepší mít víc menších dotazů nebo méně větších? A co indexování v databázi? Pomůže to, když mám hodně dat? Také by mě zajímalo, jak funguje caching u GraphQL a jestli se dá nějak efektivně implementovat. Existují nějaké nástroje nebo knihovny, které by mi mohly pomoct s analýzou výkonu? Jaké máte zkušenosti v této oblasti? Měli jste někdy problém s pomalými dotazy a jak jste to vyřešili? Každý tip nebo rada by byly super, díky moc!

133 slov
1.3 minut čtení
14. 3. 2024
Alena Šimůnková

Zrychlení dotazů v GraphQL může být fakt oříšek. Zkus se zaměřit na to, co vlastně dotazy dělají. Optimalizace resolverů je super, ale někdy je lepší přehodnotit celou strukturu schématu. Méně velkých dotazů může být efektivnější, ale pozor, aby to nezpůsobilo příliš složitou logiku. Indexování v databázi rozhodně pomůže, pokud máš hodně dat, tak to neváhej udělat.

Caching je taky dobrá věc - můžeš použít caching na úrovni resolverů nebo i na úrovni HTTP (např. pomocí Apollo Client). Některé nástroje jako Apollo Engine nebo GraphQL Voyager ti můžou pomoct s analýzou výkonu a vizualizací. Před tím, než uděláš nějaké velké změny, zkus profilování dotazů, jestli nevidíš, kde se to zpomaluje. Vždycky se najde něco, co se dá zlepšit, ale často to chce prostě zkoušet a ladit. Držím palce!

127 slov
1.3 minut čtení
13. 12. 2024
Soňa Moravcová