GraphQL.cz/Fórum/Jak mohu zrychlit dotazy ve svém GraphQL API?

Jak mohu zrychlit dotazy ve svém GraphQL API?

Zdravím všechny v komunitě, chtěl bych se zeptat na něco ohledně výkonu GraphQL API. U posledního projektu jsem si všiml, že některé dotazy trvají déle než bych očekával, a to i přesto, že se snažím optimalizovat, co to jde. Mám na mysli konkrétně dotazy, které vrací větší množství dat nebo více relací najednou. Zajímalo by mě, jestli máte nějaké tipy nebo osvědčené postupy, jak zrychlit tyto dotazy. Například, má smysl používat fragmenty? Jaký je vliv pagination na výkon? A co caching? Funguje to dobře s GraphQL? Slyšel jsem o různých technikách jako Dataloader pro načítání dat, ale nejsem si jistý, jak přesně to implementovat a jestli to vůbec pomůže. Také bych rád věděl, jestli je dobré používat batched requests a jaký to má dopad na latenci. Pokud máte nějaké zkušenosti s optimalizací výkonu GraphQL API a můžete se podělit o konkrétní rady nebo příklady, byl bych moc vděčný. Rád bych se vyhnul problémům s pomalými odpověďmi v budoucnu a myslím, že tyto informace by mohly být užitečné nejen pro mě, ale i pro ostatní vývojáře. Díky moc!

177 slov
1.8 minut čtení
19. 11. 2024
Dana Krejčíková

Zrychlení dotazů v GraphQL může být trochu oříšek, ale tady je pár tipů, co mi pomohly. Určitě se zaměř na to, co vlastně potřebuješ vracet. Méně dat = rychlejší odpovědi. Pagination je super způsob, jak zredukovat množství vrácených dat a tím pádem i čas načítání. Fragmenty ti můžou pomoct s opakovaným použitím stejných částí dotazu, což může snížit duplicitu a přehlednost.

Co se týče cachování, určitě to má smysl. Můžeš cachovat odpovědi na úrovni serveru nebo i na klientovi, což výrazně zrychlí další požadavky. Dataloader je skvělá věc na minimalizaci počtu dotazů do databáze – pokud máš víc relací, tak to může hodně ulevit od latence. Batching požadavků funguje fajn, když potřebuješ poslat víc dotazů najednou, což může vyřešit problémy s latencí.