GraphQL.cz/Fórum/Který protokol je nejlepší pro real-time GraphQL aplikace?

Který protokol je nejlepší pro real-time GraphQL aplikace?

Když se bavíme o GraphQL a jeho implementaci v reálném čase, tak se občas ztrácím v množství protokolů a metod, které můžu použít. Zajímalo by mě, jestli má někdo zkušenost s tím, který protokol je vlastně nejvhodnější pro real-time aplikace postavené na GraphQL. Vím, že WebSockety jsou hodně populární a umožňují obousměrnou komunikaci, ale dost často slýchám i o dalších možnostech jako třeba Server-Sent Events nebo dokonce i HTTP/2. Je to všechno tak zamotané! Jak to vidíte vy? Který z těchto protokolů se osvědčil ve vašich projektech? Měli jste nějaké problémy s latencí nebo s připojením, když jste používali jeden či druhý protokol? Rád bych slyšel vaše názory a zkušenosti, protože se snažím zvolit ten nejlepší směr pro svůj projekt. Jaké konkrétní výhody a nevýhody jednotlivé metody přinášejí? A co výkon a škálovatelnost při použití těchto technologií? Předem díky za vaše tipy a rady!

144 slov
1.4 minut čtení
6. 1. 2024
Daniela Bartošová

Pokud jde o real-time GraphQL, WebSockety fakt dominujou. Umožňují obousměrnou komunikaci a jsou super pro rychlé aktualizace, což je v real-time aplikacích klíčový. Měli jsme s tím dobré zkušenosti, latence byla nízká a spojení většinou stabilní. Server-Sent Events jsou taky možnost, ale víc se hodí na jednosměrný tok dat, takže to není ideální pro interakce mezi serverem a klientem. HTTP/2 je fajn pro více požadavků, ale nemyslím si, že by to bylo za účelem real-time aplikací lepší než WebSockety. Škálovatelnost u WebSocketů může být náročnější, pokud nemáš dobře navrženou architekturu, zejména kdyby se zapojilo hodně uživatelů najednou. Takže pokud plánuješ něco robustního s mnoha interakcemi, jdi do WebSocketů a dobře si to naplánuj na backendu.

115 slov
1.2 minut čtení
27. 9. 2024
Lenka Pazderová

Když se bavíme o real-time GraphQL, tak WebSockety jsou fakt jasná volba. Mají super schopnost obousměrné komunikace, což je pro real-time aplikace ideální. Zatímco Server-Sent Events (SSE) fungují jen jednosměrně od serveru k klientovi, což může být limitující, pokud chceš posílat data zpět na server. HTTP/2 je také zajímavý, ale většinou se používá spíš pro optimalizaci běžného HTTP provozu než pro real-time komunikaci.

Osobně jsem měl dobré zkušenosti s WebSockety – latence je nízká a připojení stabilní, ale samozřejmě záleží na implementaci a zatížení serveru. Potom je tu otázka škálovatelnosti, ale pokud to uděláš správně s load balancerem, neměl bys mít moc problémů.

SSE by mohly stačit pro jednoduché notifikace nebo aktualizace v reálném čase, ale jakmile potřebuješ obousměrnou komunikaci (např. chat aplikace nebo interaktivní dashboardy), tak WebSockety jsou prostě lepší volba. Takže pokud plánuješ něco víc interaktivního, jdi do WebSocketů.

141 slov
1.4 minut čtení
25. 9. 2024
Václav Svoboda

Když se bavíme o real-time GraphQL, tak WebSockety jsou fakt top. Umožňují obousměrnou komunikaci, což je super pro věci jako chaty nebo notifikace. Z vlastní zkušenosti, když jsem zkoušel Server-Sent Events, bylo to fajn, ale má to omezení, protože to jde jen od serveru k klientovi. HTTP/2 taky zní dobře, ale většinou se používá spíš pro optimalizaci klasických dotazů než pro real-time komunikaci. Latence s WebSockety bývá nízká a snadno se škáluje, což je důležité. Na druhou stranu, pokud plánuješ dost uživatelů, můžeš narazit na problémy s udržováním spojení. Takže bych asi doporučil jít do WebSocketů, je to osvědčená cesta a funguje to skvěle pro většinu projektů.

107 slov
1.1 minut čtení
31. 12. 2024
Magdaléna Šimková
GraphQL.cz/Články/GraphQL subscripce
Porovnání různých transportních protokolů pro GraphQL subscriptionsPodrobný článek o analýze a porovnání různých transportních protokolů pro GraphQL subscriptions, jako jsou WebSocket a HTTP/2, s důrazem na použitelno...
1000 slov
10 minut čtení
10. 10. 2023
Pavel Novotný
Přečíst článek
Podobné otázky