GraphQL.cz/Fórum/Jak se správně pojmenovávají pole a typy ve schématu GraphQL?

Jak se správně pojmenovávají pole a typy ve schématu GraphQL?

Jsem docela nováček v GraphQL a tak nějak se mi pletou pojmy, když se snažím pochopit, jak správně pojmenovávat pole a typy ve svých schématech. Mám pocit, že by to mělo mít nějakou logiku, ale zatím jsem si nevytvořil žádný systém, který by mi v tom pomohl. Když se podívám na příklady z různých projektů, tak vidím různé přístupy, ať už jde o používání camelCase nebo snake_case, což mi dodává ještě více zmatek. Například, když mám objekt typu User, jak bych měl správně pojmenovat pole jako je jméno a příjmení? Mělo by to být 'firstName' a 'lastName' nebo 'first_name' a 'last_name'? A co se týče samotného názvu typu, je lepší používat jednotné číslo nebo množné číslo? Viděl jsem obojí ve vzorcích a nevím, co z toho je doporučené. Navíc bych chtěl vědět, jestli existují nějaké best practices pro pojmenovávání polí, které by mi pomohly udržet konzistenci a srozumitelnost v celém API. Jaké jsou vaše zkušenosti s tímto tématem? Měli byste nějaké tipy nebo rady, jak na to? Děkuju.

168 slov
1.7 minut čtení
6. 8. 2024
Michaela Zichová

Pojmenovávání v GraphQL fakt může být matoucí. Co se týče typů, většinou se doporučuje používat jednotné číslo, takže místo 'Users' bys měl mít 'User'. U polí je populární používat camelCase, takže by to bylo 'firstName' a 'lastName'. Snake_case jako 'first_name' se moc nepoužívá, aspoň ne v GraphQL. Důležitý je udržet konzistenci, jestli se rozhodneš pro camelCase, tak to dodržuj všude. Mnoho lidí taky doporučuje, aby názvy polí byly srozumitelné a popisné, jako třeba 'createdAt' nebo 'userEmail'. Když se ti to pak dostane do rukou, tak budeš mít lepší přehled a nebudeš muset listovat dokumentací. Drž se toho, co ti přijde nejlogičtější a hlavně si to pojmenování jednou nastav a neměň to. To ti pomůže mít v tom jasno.

118 slov
1.2 minut čtení
16. 11. 2024
David Duchoň