GraphQL.cz/Fórum/Implementace Subscriptions v GraphQL pro real-time chat

Implementace Subscriptions v GraphQL pro real-time chat

Uvažuji o tom, jak nejlépe implementovat Subscriptions v GraphQL pro real-time chat v mobilní aplikaci. Mám nějaké základní znalosti o GraphQL a vím, že Subscriptions jsou způsob, jak dostávat aktualizace v reálném čase, ale nejsem si jistý, jak to všechno skloubit dohromady. Jaké knihovny nebo nástroje bych měl použít? Mám se spolehnout na Apollo Server nebo je lepší jít cestou jiného řešení? Jak by měla vypadat struktura mých dotazů a mutací? Potřebuji zajistit, aby uživatelé dostávali zprávy ihned po jejich odeslání, ale zároveň chci mít jistotu, že to bude bezpečné a efektivní. Zajímalo by mě také, jakým způsobem řešit autentizaci uživatelů při použití Subscriptions. Měl bych použít JWT tokeny nebo něco jiného? Jak zajistit, aby pouze oprávnění uživatelé měli přístup k určitým kanálům nebo chatům? A co výkon – jak se vyhnout problémům s latencí nebo zatížením serveru? Existují nějaké best practices pro škálování s GraphQL Subscriptions? Každá rada bude dobrá, protože se snažím nastavit robustní a uživatelsky přívětivou aplikaci. Díky!

161 slov
1.6 minut čtení
20. 5. 2023
Karolína Malá

Pro real-time chat s GraphQL Subscriptions bych doporučil použít Apollo Server. Je to dost populární a má dobrou dokumentaci k Subscriptions. Co se týče knihoven, tak Apollo Client na straně mobilní aplikace je skvělý pro zpracování těchto subscriptions. Zprávy bys mohl posílat jako mutace a pak je dostávat zpět přes subscription pro daný kanál nebo chat.

Autentizaci můžeš řešit pomocí JWT tokenů, to je dost standardní metoda. Před odesláním requestu na server bys měl ten token ověřit a tím zaručit, že máš přístup k určitým chatům. Určitě bys měl implementovat nějakou logiku pro oprávnění, aby uživatelé měli přístup pouze k těm zprávám, které by měli vidět.

Co se týče výkonu a latence, tak je důležité optimalizovat dotazy a minimalizovat, co všechno server odesílá. Můžeš třeba použít WebSockety místo HTTP, což sníží zátěž serveru při častém posílání zpráv. A když mluvíme o škálování, můžeš zvážit použití clusterů pro server nebo nějaké load balancery, aby ses vyhnul přetížení jedné instance.

Snaž se udržovat strukturu dotazů co nejjednodušší a efektivní. Pokud to uděláš správně, tak bys měl mít pěkný a rychlý chat bez velkých problémů.

181 slov
1.8 minut čtení
12. 6. 2023
Marcela Staňková

Tak hele, pokud chceš implementovat Subscriptions v GraphQL pro chat, tak Apollo Server je určitě solidní volba. Má to hezký API a s WebSocketama se to dá docela jednoduše poskládat. Co se týče struktury dotazů a mutací, tak bys měl mít něco jako subscription pro nové zprávy, kde se klient přihlásí k odběru a dostává je v reálném čase. Když uživatel pošle zprávu, tak ji prostě uložíš do databáze a pak pomocí pub/sub mechanismu (například Redis) ji rozešleš ostatním uživatelům.

Autentizace je důležitá. JWT tokeny jsou super, protože je můžeš snadno ověřit na serveru při příchozích požadavcích. Je dobré mít nějakou kontrolu přístupu, aby si mohl rozhodnout, kdo má k čemu přístup. Můžeš třeba mít role uživatelů a podle toho povolovat nebo omezovat kanály.

Co se výkonu týká, tak určitě dávej pozor na to, jak moc lidí bude online najednou. Můžeš taky omezit počet otevřených spojení nebo nějak cachovat výsledky, aby ses vyhnul zbytečným dotazům na databázi. A obecně platí, že čím méně dat pošleš klientovi při každé změně, tím líp – snaž se posílat jen to nutné.

Takže shrnuto: Apollo Server + WebSockety + JWT pro autentizaci + přístupové kontroly + optimalizace výkonu. Držím palce!

193 slov
1.9 minut čtení
5. 4. 2023
Soňa Moravcová

Pro real-time chat v GraphQL s použitím Subscriptions bych doporučil Apollo Server, je to docela populární a má dobrou dokumentaci. K tomu můžeš použít Apollo Client na straně mobilní aplikace, což ti umožní snadno komunikovat s backendem. Struktura dotazů a mutací by měla být jednoduchá, třeba mít mutation pro odeslání zprávy a subscription, která poslouchá na nové zprávy v chatu. Co se týká autentizace, JWT tokeny jsou fajn, můžeš je posílat přes hlavičky při připojení k WebSocketu, což je bezpečný způsob. Pro zabezpečení kanálů bys mohl mít nějakou logiku na serveru, která kontroluje, jestli má uživatel právo připojit se k danému chatu – třeba na základě ID uživatele nebo rolí. Ohledně výkonu zkus používat batching pro dotazy a snaž se minimalizovat počet subscription spojení – třeba tím, že uživatelé budou moci sledovat jen vybrané chaty. Měj také na paměti škálování; Redis Pub/Sub může být užitečný pro distribuci zpráv mezi servery. Takže to shrnuto: Apollo Server + Client, JWT pro autentizaci, a nějaké měřítko pro správu výkonu a latence.

168 slov
1.7 minut čtení
5. 9. 2023
Vladimír Matoušek
GraphQL.cz/Články/GraphQL a mobilní zařízení
Použití Subscriptions v GraphQL pro Real-time Funkce na Mobilních ZařízeníchObjevte, jak implementovat subscriptions v GraphQL a přinést reálné aktualizace uživatelům mobilních aplikací. Zjistěte, jak zlepšit uživatelskou zkuš...
1000 slov
10 minut čtení
27. 7. 2021
Ondřej Kučera
Přečíst článek
Podobné otázky