GraphQL.cz/Fórum/Jak mohu zrychlit dotazy v GraphQL?

Jak mohu zrychlit dotazy v GraphQL?

Zajímalo by mě, jestli máte nějaké tipy nebo triky, jak zrychlit dotazy v GraphQL? Pracuji na projektu, kde využívám GraphQL na backendu a občas mi přijde, že dotazy mohou být poměrně pomalé. Zjistil jsem, že některé věci by se daly optimalizovat, ale nejsem si jistý, co přesně bych měl udělat, abych maximalizoval výkon. Uvažoval jsem o různých metodách jako je třeba paginace nebo limitování počtu vrácených dat, ale nevím, zda to stačí. Někde jsem slyšel o technikách jako je batching nebo caching a chtěl bych se zeptat, jestli to opravdu funguje a jak to implementovat. Mohli byste prosím sdílet nějaké vlastní zkušenosti nebo osvědčené postupy, které vám pomohly zrychlit dotazy? Rád bych se dozvěděl i o tom, jak správně strukturovat schéma a resolvery tak, aby byly efektivnější. Taky by mě zajímalo, jestli existují nějaké nástroje nebo knihovny, které by mohly pomoci s analýzou výkonu dotazů. Jak často byste měli provádět revize a optimalizace svých dotazů? Děkuji za jakékoli informace a tipy!

161 slov
1.6 minut čtení
29. 9. 2024
Radek Šindelář

Zvýšení rychlosti dotazů v GraphQL může být celkem oříšek, ale pár tipů by ti mohlo pomoct. Určitě se zaměř na paginaci, to je základ – místo načítání všech dat najednou načti jen to, co potřebuješ. Pak zkus implementovat batching, což znamená seskupování víc dotazů do jednoho. Tím se sníží počet requestů k serveru.

Caching je taky klíčový – můžeš použít cache na úrovni resolvers nebo nějakou externí knihovnu jako Apollo Client, která ti to usnadní. A co se týče struktury schématu, snaž se minimalizovat zanoření dat; ploché struktury obvykle fungují lépe.

Nástroje jako Apollo Studio nebo GraphQL Playground ti můžou pomoct s analýzou výkonu, doporučuji je vyzkoušet. Revize dotazů bys měl dělat pravidelně, ideálně při každé větší změně v projektu nebo když začneš cítit zpomalení.