GraphQL.cz/Fórum/Jak optimalizovat dotazy na důležité data v Graph Notebooku?

Jak optimalizovat dotazy na důležité data v Graph Notebooku?

Zajímalo by mě, jak vlastně funguje optimalizace dotazů v Graph Notebooku. Občas mám problém, že když se snažím získat nějaká důležitá data, tak mi to trvá dlouho, nebo to vrací zbytečně moc informací, které ani nepotřebuji. Co bych měl dělat jinak? Existují nějaké tipy nebo triky, jak napsat dotazy tak, aby byly rychlejší a efektivnější? Zkoušel jsem už různé techniky, jako je úprava struktury dotazu nebo používání fragmentů, ale pořád to není ono. Jaké jsou nejlepší praktiky pro psaní optimalizovaných dotazů? Mám se zaměřit na něco konkrétního při definování polí nebo filtraci dat? Jak je to s paginací a limitací výsledků? Mohlo by mi to pomoci snížit zátěž na server? A co takhle caching – má to smysl v Graph Notebooku? Mám pocit, že se kolem toho motá hodně informací a rád bych měl jasněji. Děkuji za jakékoliv tipy a rady. Každá zkušenost se počítá!

145 slov
1.5 minut čtení
3. 12. 2024
Žaneta Bezděková

Optimalizace dotazů v Graph Notebooku může být trochu oříšek, ale pár tipů ti může pomoct. Začni tím, že si dobře promyslíš, co přesně potřebuješ. Pokud se ti vrací moc dat, tak se zaměř na filtraci – použij WHERE klauzuli, abys dostal jen relevantní záznamy. Taky se neboj omezit počet vracených polí, pokud nepotřebuješ všechno.

K paginaci – určitě ji vyzkoušej. Místo toho, abys tahal všechny výsledky najednou, načítáš je po stránkách. To sníží zátěž na server a urychlí to odpověď. Limity dotazů jsou fajn, nastav si je tak, aby ses vyhnul zbytečným datům.

A co caching? Pokud tvoje data často nemění, klidně si je cacheuj. Zrychlí to přístup k datům, protože se nemusíš pořád ptát serveru. Nakonec ještě koukni na optimalizaci struktury databáze – správné indexy mohou udělat divy. Zkus tyhle triky a uvidíš, jak to půjde líp!

137 slov
1.4 minut čtení
9. 9. 2023
Martina Burešová