GraphQL.cz/Fórum/Jak mohu integrovat REST API do svého GraphQL schématu?

Jak mohu integrovat REST API do svého GraphQL schématu?

Zdravím všechny, mám na srdci takový dotaz ohledně integrace REST API do mého GraphQL schématu. Jsem poměrně nováček v GraphQL, ale už jsem si vytvořil základní schéma a funguje to skvěle. Teď ale potřebuju doplnit nějaké data z existujícího REST API, které už mám. Jak vlastně postupovat, abych mohl tyto dvě technologie spojit? Mám nějaké konkrétní endpointy, které bych chtěl volat, ale nevím, jak je napojit na resolvery v GraphQL. Je potřeba napsat pro každý endpoint samostatný resolver, nebo to jde udělat nějak efektivněji? A co třeba autentizace – jak se to řeší v takovém případě? Mám obavy, že pokud to neudělám správně, tak se z toho stane neudržovatelný chaos. Přemýšlel jsem i o tom, jestli by nebylo lepší použít nějakou knihovnu, která by mi s tím pomohla, ale nevím, co je nejlepší. Rád bych slyšel vaše zkušenosti a rady, protože se obávám, že bych mohl udělat nějakou chybu a pak se mi to vrátí jako bumerang. Jaké jsou nejlepší praktiky pro integraci těchto dvou technologií? Děkuji za jakoukoliv pomoc!

170 slov
1.7 minut čtení
7. 5. 2022
Antonín Hradil

Integrace REST API do GraphQL může vypadat složitě, ale v podstatě jde o to, že místo běžných dat z databáze prostě zavoláš REST endpointy. Každý endpoint, který chceš použít, by měl mít svůj resolver – to ti dá větší kontrolu a čitelnost kódu. Můžeš vytvořit helper funkce pro opakující se volání, což pomůže udržet kód čistší.

Pokud máš autentizaci v REST API, tak ji musíš řešit na úrovni resolverů. Obvykle se to dělá tak, že si v resolveru přidáš potřebné hlavičky nebo tokeny do požadavku na REST API. V klidu si můžeš udělat middleware pro ověřování uživatelů v GraphQL, abys to nemusel řešit pořád dokola.