GraphQL.cz/Fórum/Jak efektivně cachovat odpovědi v GraphQL pro iOS aplikace?

Jak efektivně cachovat odpovědi v GraphQL pro iOS aplikace?

Zajímalo by mě, jaký je nejlepší přístup k cachování odpovědí v GraphQL, když vyvíjím aplikaci pro iOS. Narazil jsem na několik různých technik a přístupů, ale nejsem si jistý, co je skutečně efektivní a jak se to dá implementovat tak, aby to fungovalo hladce v rámci iOS ekosystému. Zvažoval jsem využití Apollo Client, protože jsem slyšel, že má skvělou podporu pro cachování, ale nevím, jak to správně nastavit, aby to optimalizovalo výkon aplikace a zároveň bylo snadné na údržbu. Také mě zajímá, jestli existují nějaké osvědčené postupy týkající se invalidace cache, když se data změní na serveru. Jak mám řešit situace, kdy uživatel provede změnu dat v aplikaci a já potřebuji synchronizovat cache s aktuálním stavem na serveru? Je lepší použít nějakou formu automatické invalidace nebo spoléhat na manuální zásahy? A co třeba použití middleware pro zpracování cachování? Jaký vliv může mít na uživatelskou zkušenost? Rád bych slyšel názory ostatních vývojářů na tohle téma. Jaké máte zkušenosti s cachováním v GraphQL a co byste doporučili jako nejlepší praxi pro iOS aplikace?

171 slov
1.7 minut čtení
7. 11. 2021
František Hůlka

Cachování v GraphQL pro iOS je fakt důležitý, a Apollo Client je skvělá volba. Jeho vestavěný cache mechanismus ti umožní snadno spravovat odpovědi. Doporučuji používat InMemoryCache, což je defaultní cache strategii, ale dá se to i přizpůsobit podle potřeb. Můžeš si nastavit fragmenty a typy, které chceš cachovat, takže to bude efektivnější.

Co se týče invalidace cache, když dojde k nějaké změně dat, tak to můžeš řešit buď automaticky nebo manuálně. Například když uživatel něco editoval, můžeš po úspěšném requestu k serveru invalidovat příslušné části cache. Pomocí update funkce v Apollo Clientu to jde udělat docela jednoduše.